dinsdag 10 september 2013

Een zieke koe in de klas...

Beste ouders en kleuters

Deze week werken we rond het thema 'boekjes'. Op maandag maakten we een ik-boekje.
Dit boekje zal doorheen het jaar meegroeien met uw kleuter. Maandag maakten we een eerste tekening van onszelf in ons ik-boekje.
Vandaag maakten we zelf papier, we keken eerst naar een filmpje waarin ze tonen hoe papier gemaakt wordt en daarna gingen we zelf aan de slag. Eerst moeten we het papier nat maken, daarna scheuren en als laatste moeten we het mixen. Dit mochten we zelf doen!

Het resultaat zal snel te bewonderen zijn.

En er was vandaag ook een probleem in de klas, Mathijs de Koe was ziek, maar gelukkig was Lotte de verpleegster er om hem te helpen. Bekijk de foto's hieronder en bekijk het spel van de kleuters. Prachtig om ze bezig te zien!

Enkele sfeerfoto's
Koekjes en fruit eten in de gang

Spelen met de plasticine 
Ons eerste knutselwerkje, knipzakjes in de vorm van vlinders


De godsdiensthoek en Lien de klaspop

Mathijs maakte samen met de juf een hondje uit Knex

We tekenen onszelf in ons ik-boekje

De trein heeft zelfs een station


De winkel is gesloten

Versieren van onze steen


Kennismaken met de boekenhoek

We maken papier




Dag Koe Mathijs en Boerin Britt

Auw, mijn been is gebroken. Gelukkig is Lotte er om de koe te helpen




Lastig om zo de hele tijd te liggen 

Gelukkig mag ik mijn been laten rusten. 

Bijschrift toevoegen

Nog even de bloeddruk meten...


en een ziekenbezoek van de postbode en de boerin

1 opmerking:

  1. wat een mooi fantasiespel, prachtig in beeld gebracht! je collega en mama karin

    BeantwoordenVerwijderen